Jak zdobyć nowych klientów nie wychodząc z domu

Jak zdobyć nowych klientów, nie wychodząc z domu?

by

To klienci napędzają Twoją firmę. Nie można się z tym nie zgodzić. Im jest ich więcej, tym obroty Twojej działalności rosną, przychody się zwiększają, a Ty zyskujesz na popularności. To dlatego wymyślasz coraz to nowsze sposoby na ich pozyskanie. Ale czy wykorzystujesz w pełni narzędzie, które nie tylko jest darmowe, ale i pozwoli Ci zdobyć kontrahentów bez wychodzenia z domu?

Internet niezawodny w pozyskiwaniu klientów

Mowa oczywiście o narzędziu zwanym Internetem. Można powiedzieć, że potencjał jest tutaj praktycznie nieograniczony. Klientów pozyskujesz, nie wychodząc z domu, ba – bardzo często nawet nie podnosząc słuchawki telefonu. Jedyne, czego potrzebujesz to (oczywiście) dostęp do Internetu, własna strona WWW i podpięta pod niego skrzynka mailowa. Tutaj niestety musisz ponieść koszty, acz minimalne wręcz. Podpięcie do sieci ma praktycznie każdy, a kosztuje to obecnie nawet kilka złotych miesięcznie. Własna strona ze skrzynką to koszt maksymalnie kilkudziesięciu złotych rocznie. Strona, którą właśnie przeglądasz, kosztowała mnie 40 złotych. Da się przeżyć, prawda? Mając już te trzy niezbędne narzędzia, możesz przystąpić do pracy przy pozyskiwaniu klientów przez Internet.

Spraw, by Twoja strona była ciekawa

Na stronie internetowej nie wystarczy zamieścić krótkiej oferty i numeru kontaktowego. Obecnie niezbędne jest napisanie kilku słów o sobie, zamieszczenie portfolio, chociażby poglądowego cennika i różnorodnych form kontaktu – łącznie z formularzem e-mail. Nie zapominaj, że niektórzy z Twoich klientów nie lubią kontaktu bezpośredniego i o wiele lepiej czują się, mogąc napisać do Ciebie wiadomość. Bardzo popularne ostatnio jest tworzenie także blogów firmowych, w których jako specjalista w swojej dziedzinie opisujesz ciekawe aspekty Twojej pracy lub udzielasz swoim klientom rad. Nie bez powodu coraz więcej firm prowadzi blogi. W krótkim czasie liczba wejść na Twoją stronę może zwiększyć się nawet o 400%. Nie mówię oczywiście o jednym dniu czy tygodniu, ale systematyczne publikowanie wpisów przyniesie efekty już po dwóch-trzech miesiącach. W dużym stopniu prowadzenie bloga poprawia także pozycjonowanie w wyszukiwarkach i optymalizację SEO całej strony (pod warunkiem dobrze redagowanych tekstów). Jeden lub dwa artykuły w tygodniu z pewnością pomogą w pozyskaniu nowych klientów. Jeśli nie masz czasu pisać samodzielnie, możesz skorzystać z usług profesjonalnej firmy copywriterskiej. Ja  współpracuję z firmą Numnet, dla której tworzę treści na blogi firmowe dla wielu branż. Pierwszy artykuł zawsze piszą gratis. Na ich stronę internetową wejdziesz, klikając ten link lub zdjęcie poniżej. Jeśli chcesz podjąć taką współpracę, powołaj się na mnie, a otrzymasz 15% zniżki 🙂 Takie mam tam wejścia, a czytając ten tekst, wiesz już, co otrzymasz na swoją stronę 🙂

Numnet copywriting

Ogłaszaj się wszędzie, gdzie to możliwe

Ponoć dodatkowe linki nigdy nie szkodzą i coś w tym jest, acz nie wszystkie zawsze pomogą. Poza stworzeniem własnej strony warto ogłosić swoje usługi na popularnych portalach, najlepiej takich, gdzie zamieszczenie ogłoszeń (nawet jednego) jest darmowe. Mowa tu oczywiście o gumtree, olx, gratka, także allegro czy biznes2biznes. Nie wahaj się ogłaszać na tego typu stronach. Skorzystaj z panoramy firm czy zumi. Im więcej takich miejsc odwiedzisz i pozostawisz po sobie ślad, tym więcej klientów może na Ciebie natrafić. Poszukaj dużych katalogów firm i tam też zamieść swój link. Omijaj natomiast te, które są niewielkie, bądź znajdują się na którejś z kolei stronie wyszukiwarki. Dodanie tam swojej firmy co prawda nie zaszkodzi, ale odzew będzie na tyle mały (czyt. żaden), że szkoda Twojego czasu.

Doceń siłę social media

Mówi się, że jak nie masz facebooka, to nie istniejesz. I coś w tym jest. Wiesz o tym, że bardzo duży odsetek klientów najpierw wpisuje nazwę firmy w tzw. “lupkę” zanim wpisze w google? Nie zawiedź ich! Stwórz swój fanpage zarówno na FB, jak i na Google+ czy Twitterze. Na początek wybierz jednej kanał. Prowadząc wszystkie, bardzo szybko przekonasz się, że jest to zajęcie na pełen etat. Zamieszczaj tam linki do swojego bloga, o którym wspominałam wyżej, ogłaszaj konkursy, reklamuj inne firmy – by te reklamowały Ciebie. Zastanów się także na linkedinem. Dodatkowo reklamy w takich miejscach kosztują kilka złotych. Można więc bardzo tanio zwiększyć ruch zarówno na swoim fanpage’u jak i stronie internetowej. Pamiętaj, tylko by unikać pisania maili do potencjalnych kontrahentów bez uzyskania ich zgody. Takie zachowanie jest niedopuszczalne prawnie. Możesz jednak pozyskać bazę mailową i tam swobodnie już słać swoje oferty. Zawsze jednak sprawdź, co kupujesz, zanim za to zapłacisz.

Otwierając taki kanał komunikacji z klientem, musisz mieć świadomość, że osoba pisząca maila nie będzie czekała tygodniami, aż otworzysz skrzynkę mailową. Dopilnuj, by na odpowiedź nie czekało się dłużej niż te 6-12 godzin. Im szybciej odpiszesz, tym lepiej – szczególnie w godzinach pracy Twojej firmy. A więc do dzieła! Sprawdź, jak szybko pozyskasz nowych klientów przez Internet!

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.